Bezig met een nieuwe update en complete verniewing website….

Beste mensen,

Ik ben bezig om de website een nieuwe metamorfose te geven en een nieuwe campagne op te starten. Helaas heb ik sinds kort geen werk meer. Tot grote teleurstelling natuurlijk.

Ik had  van te voren verwacht van klantenservicemedewerker bij Bol.com dat ik een goede werkgever gevonden zou hebben. In eerste instantie bleek van wel, toen ik werd opgeleid door mensen van Bol.com zelf. Na een aantal opleidingsweken (door trainers van Bol.com) kwam je bij een geheel ander bedrijf, een callcenter genaamd Unamic/HCN terecht.

Ik ging hard aan de slag op de werkvloer maar het bleek dat je totaal in een andere wereld terecht gekomen was. Je werd dusdanig onder druk gezet dat je klanten bijna niet kon helpen, maar dat het alleen maar om snelheid ging. 12 e-mails per uur afhandelen (inclusief klantverhaal lezen, ondertussen leren hoe met het systeem om te gaan, het uitgebreide klantverhaal lezen en daarop reageren) en 3 minuten om een klant af te handelen. Vanaf het begin werd je gepusht om sneller dingen af te handelen, terwijl je bezig was om nieuwe dingen te leren. Dat gaat natuurlijk niet samen.

Op een gegeven moment was ik bezig en had ik na het bellen met een klant letterlijk 4 minuten over het administratief  verwerken gegevens gedaan. Op een computerscherm werden alle snelheden bijgehouden en zag de supervisor dat ik 1 minuut!!! over mijn tijd zat. Ik werd gelijk aangesproken en gewaarschuwd. Je kunt je voorstellen dat dit niet bepaald prettig werkt. Het is maar een klein voorbeeldje van hoe gruwelijk het er aan toe ging op het callcenter.

Er werden zo’n 2/3 maanden tientallen nieuwe medewerkers ingewerkt en daar was bijna geen tijd voor door de druk die opgelegd werd.¬† Ik heb een goed gesprek gehad waarin leidinggevenden mijn signalen (en die van anderen) goed begrepen en zeiden dat zij in overleg ook hadden gezegd dat het op die manier niet te doen was. Het callcenter werd echter simpelweg onder druk gezet om het contract te behouden. Daardoor was er op de werkvloer ook een constante spanning en gingen er meer mensen weg dan er bij kwamen.

Ik zat in een groepje van 5 mensen die hoog opgeleid waren en ruim voldoende werkervaring hadden. Na 2 maanden opleiding waren 3 van de 5 al weg en een vierde man was al bezig om iets anders te zoeken. Ik denk dat dit genoeg zegt over hoe de werksfeer was.

Voor mij is de afgelopen periode best pittig geweest. Maar het zit in mijn karakter om bij tegenslag juist 2 keer zo hard te werken om uiteindelijk mijn doel wel te bereiken.

Ik ga ervoor!

Wordt vervolgd…..

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *